World BBoy Classic

Campagne voor een internationaal breakdance event

Klant

World BBoy Classic

Vraag

World Bboy Classic, begonnen in 2009, is al snel uitgegroeid tot een van ’s werelds grootste 2 vs 2 breakdance evenementen. Met voorrondes over de hele wereld zetten ze elk jaar een uitverkocht evenement neer met meer dan 1000 bezoekers en over de 200.000 live streams.

Voor de editie van 2017 werden er wereldwijd kwalificatie rondes gehouden, maar er werden ook op uitnodiging de beste 8 breakdancers van de wereld naar de finale gehaald. Eenmaal tijdens de finale namen zij het tegen elkaar op in een 2 vs 2 battle systeem. World BBoy Classic vroeg ons om voor deze editie de campagne te bedenken en ontwerpen.

Oplossing

We maakten een campagne geïnspireerd op de 80’s gang periode in NYC. De periode waarin hiphop onstaan is. De winnaars van de voorrondes kregen de naam “Challengers”. De top 8 breakdancers werden geïntroduceerd als de “Great Eight”. Dit is volledig doorgevoerd in posters, flyers en videos. Ook was er een complete merchandise lijn met truien en trainingspakken.

Product

identiteit, posters, flyers, online promo materiaal, merchandise en stage design